1.    Kepuasan pelanggan

 -          Kesamarataan perkhidmatan kesihatan berpakar di semua hospital dalam kluster.

-          Tempoh menunggu untuk pembedahan lebih singkat.

-          Keselesaan dan kepercayaan pesakit menerima rawatan kesihatan.

 2.    Kualiti perkhidmatan kesihatan

 -          Mengurangkan kesesakan di wad perubatan am dan pediatrik di lead hospital.

-          Wad di non lead hospital diiktiraf sebagai wad tambahan (extension ward) lead hospital.

-          Pengamal perubatan yang mahir dan kompeten.

-          Meluaskan skop perkhidmatan kesihatan di hospital tanpa pakar dan seterusnya mengurangkan keperluan kes rujukan ke lead hospital.

-          Mengoptimumkan masa dan kos rawatan.

3.    Pengurusan sumber dan aset sedia ada.

 -          Mengoptimumkan penggunaan bilik pembedahan di lead hospital.

-          Meningkatkan penggunaan katil wad di non lead hospital.

-          Pengagihan semula sumber manusia.

-          Penjimatan kos terutama dari segi pengangkutan.

4.    Organisasi

 -          Mengurangkan birokrasi

-          Meningkatkan piawaian proses kerja.

-          Integrasi sistem pengurusan pesakit dalam kluster.

 5.    Kemahiran dan kompetensi

 -          Rawatan berpakar untuk hospital bukan pakar.

-          Meningkatkan lawatan pakar dalam kluster.

-          Latihan berterusan kepada pengamal perubatan.

Maklumat Sistem temujanji berperingkat KLINIK PAKAR (STAGGERED HOUR)

KAUNTER PENDAFTARAN BERPUSAT KLINIK PAKAR

DIBUKA TEMUJANJI
8.00 am - 9.00 am 8.00 am
9.00 am - 10.00 am 9.00 am
10.00 am - 11.00 am 10.00 am
11.00 am- 12.00 pm 11.00 am

 

* Tuan/puan diminta mematuhi dan datang mengikut tarikh dan masa temujanji yangditetapkan. Tuan/puan juga digalakkan untukdatang awal untuk urusan pendaftaran dan lain-lain hal.

 

Waktu Melawat

Setiap Hari termasuk Cuti Umum

sesi tengahari
(1:00 pm - 2:00 pm)

sesi petang
(5.00 pm - 7:00 pm)

 

Waktu Operasi

Kecemasan : 24 jam

Kaunter Farmasi Dalam
Ahad-Sabtu
(8.00 am - 10 pm)

Kaunter Unit Hasil : 24 jam

Jabatan Rekod Perubatan : 
Ahad-Rabu (8.00 am– 5.00 pm)
Khamis- (8.00 am- 3.30 pm)
(Rehat : 1.00 pm - 2.00 pm)

Lokasi Kami

Pautan Dalaman

            

 

 

Pautan Luaran

Hubungi Kami
Hospital Kemaman
Jalan Da' omar
24000 Kemaman
Terengganu Darul Iman

No Telefon :09-8513333
No Fax : 09-8595512
http://hkemaman.moh.gov.my
_______________________________________________________________________________________________
Hakcipta terpelihara © 2019 Hospital Kemaman
Paparan terbaik menggunakan pelayar Internet Explorer 7.0 atau Mozilla Firefox dengan resolusi skrin 1280 x 800

Kemas kini terakhir : 13 Ogos 2020, 11.10 am